|
07 2010
|
Actualno.com
|
8 причини защо и въглехидратите могат да помагат за отслабване
Опитвате се да отслабнете? Включете в хранителния си режим и правилния вид въглехидрати това е тайната за отслабване и поддържане на новата фигура завинаги. Когато говорим за правилния вид въглехидрати, имаме предвид най-вече тези, съдържащи се в неразтворимите фибри. Стотици представителни изследвания сочат, че по този начин се яде по-малко, изгарят се повече калории, човек се чувства по-енергичен, а освен това такава диета намалява въздействието на стреса и понижава холестерола. Звучи твърде хубаво, за да е истина? Предлагаме ви цели осем, базирани на доказателства, причини, поради които трябва да върнете въглехидратите в хранителния си режим. 1. Приемът на достатъчно въглехидрати има пряко отношение към стройната фигура Скорошно изследване е доказало, че най-слаби хора са тези, които ядат най-много въглехидрати, и обратното - най-пълните ядат най-малко въглехидрати. Изследователите заключават, че шансовете да отслабнете и да останете със стройна фигура са най-добри, когато 64% от общите дневни калории са получени от въглехидрати, или иначе казано 361 г. Това се равнява на няколко пълнени печени картофа (нещо, което вероятно сте избягвали да ядете, спазвайки други диети). Повечето нисковъглехидратни диети ограничават въглехидратите до по-малко от 30% от общите дневни калории, а понякога и под 30 г на ден. 2.
|
7 любопитни начина да се предпазим от компютъра
За много от хората животът без компютър наистина е немислим. РС-то е и работен инструмент, и средство за общуване, и начин за прекарване на свободното време. Благодарение на своите мултимедийни свойства компютрите вече в много случаи изпълняват ролята на телевизор, радио, видеоплеър, фотостудио. Но и най-надеждната техногенна защита не е в състояние да ни предпази от вредното въздействие на електромагнитното излъчване, което всеки един от нас получава при работата си с компютъра. Според специалистите, той може да стане причина не само за повишена преумора и нарушение на зрението, но и да увеличи риска от такива заболявания като рак, безплодие, алергии. Стандартните мерки за защита се предлагат в същите магазини, откъдето си купувате и самия компютър.
|
Да се чистят ушите е вредно!
Тази констатация е залегнала в новите насоки, залегнали в издаденото от Американската академия по заболявания на ушите, носа и гърлото, издадени преди дни.
|
Мозъкът старее по-бързо от тялото
Влошаването на умствените ни способности с възрастта става по-бързо, отколкото се предполагаше досега. Това е изводът от продължително изследване на шведски учени, чиито резултати убедително доказват, че реалното понижаване на умствените възможности става доста време преди смъртта. "Чрез прости тестове за скоростта на възприятие, чувството за пространство и вербалните функции, става ясно, че някои когнитивни функции изчезват дори 15 г. преди смъртта , твърди Валгеир Торвалдсон, психолог от Университета на Гьотеборг и съавтор на изследването. Според предишни проучвания, рязко снижаване на интелектуалните способности се забелязват не повече от 5 г. преди края на живота.
|
Сърфирането в мрежата късно вечер е вредно за психиката
Младите хора, които се лишават от сън, за да използват интернет в късните часове, са по-застрашени от психични заболявания в по-напреднала възраст.
Липсата на достатъчно сън може да обясни и нарастването на психичните проблеми сред подрастващите в последните десетилетия, твърдят учени.
Редовното стоене до късно за сърфиране в мрежата и общуване в социалните мрежи може да бъде една от причините младите да спят по-малко.
|
Психотерапия на... стомаха
Причините за възникването на стомашни проблеми са свързани не само с неправилното хранене, честата употреба на алкохол, тютюнопушенето, прекараните инфекциозни заболявания, натравянията, последствията от продължителната употреба на антибиотици, а също и с редица психични заболявания. Стресът, продължителните емоционални и физически натоварвания - синдромът на хроническата умора, депресията, страховете и синдромът на безпокойство също са предвестници на стомашни заболявания. Язвата на стомаха и дванадесетопръстника се среща преди всичко при мъжете в тяхната най-работоспособна и активна възраст - от 20 до 50 години. Тя може да бъде психогенна или пък предизвикана от приемането на лекарства и алкохол.
|
Да поговорим за рибеното масло
Приемането на капсули с рибено масло може да спаси живота на 10 000 пациенти със сърдечни проблеми годишно, твърдят учени.Изследване показва, че добавките с омега-3 могат са предотвратят смъртта на почти един на всеки десет пациенти със сърдечна недостатъчност.
|
|
|